מושגים בסיסיים בפרסום ממומן

לא משנה באיזו פלטפורמה החלטתם לפרסם, ישנם מושגים שחוזרים על עצמם. חשוב להכיר אותם כדי לדעת כיצד לנתח את הנתונים. כאן נלמד כמה.

הז'רגון של עולם הפרסום מוכר וידוע לאלו הבאים מתחום השיווק אך לא רק. המונחים המרכזיים חוזרים על עצמם (לפעמים בשינויים קטנים) בין הפלטפורמות השונות ויש צורך להבין אותם ולהכירם על מנת להצליח לנתח לעומק את הנתונים העולים מן הפרסום.

כאן נכיר כמה מושגים בסיסיים וחשובים המבטאים את השפעת הקמפיין והמודעות שאנו מעלים במספרים ואחוזים, לחצו על כל מושג כדי לקבל את ההסבר:

כמות הפעמים שהמודעה הוצגה לגולשים. 

כמות הגולשים שנחשפו למודעה. יכול להיות קטן או שווה למספר החשיפות (במידה והמודעה נחשפה לאותו גולש מספר פעמים).

כמות הקליקים שבוצעו על המודעה. כלומר מספר הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה והגיעו לעמוד אותו הגדרנו. במערכת הפרסום של גוגל ברגע זה מתבצע החיוב.

כמות ההקלקות מתוך סה"כ החשיפות. נתון זה מציין את אחוז הפעמים בה הגולשים הגיבו למודעה והקליקו עליה מתוך סה"כ הפעמים שהמודעה הוצגה. זהו מדד המראה לנו את האטרקטיביות של המודעה בעיניי הגולש.

העלות הממוצעת לקליק, כמה עלה לנו כל קליק שבוצע מהמודעה.

כמות הפעולות שהוגדרו שאותן נרצה שהגולש יבצע. רכישה באתר, השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר וכו'.

היחס (אחוז) בין הפעמים שהגולש ביצע אינטראקציה עם המודעה (קליק על המודעה או צפייה בסרטון למשל) ובין ביצוע המרה. כלומר עד כמה המודעה שלנו הובילה לפעולה הרצויה לנו בסופו של דבר.

העלות של כל המרה. מחושבת על ידי חלוקת סכום ההוצאה על הפרסום בכמות הלידים שהתקבלה. נשאף תמיד להוריד את המחיר להמרה על מנת לשלם פחות עבור כל המרה ולקבל יותר המרות. 

שיטת תשלום על שבה משלם המפרסם בהתאם למספר החשיפות שהפרסומת מקבלת. המחיר שמשלם המפרסם הוא תמורת אלף חשיפות.

אז איך בעצם מחליטים מהם נתונים טובים לקמפיין? התשובה החד משמעית היא – תלוי. התוצאות של קמפיין תלויות בגורמים רבים בראשם הענף אליו משוויך המוצר או השירות אותו אתם מציעים. חשוב להציב מטרות ריאליות ומתאימות ולבחון אותם בכל זמן נתון. על מנת להגיע לתוצאות מירבית חשוב לבצע אופטימיזציה לקמפיינים על בסיס קבוע ולבדוק כיצד ניתן לשפר ולהעלות את איכות הפרסום. 
את ההשפעה של האופטימיזציה נראה עם הזמן וחשוב תמיד להסתכל בטווח תאריכים גדול כדי לקבל תמונת מצב אמיתית של הקמפיין. 

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »
לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?