מה כולל שירות אחזקת אתר?

סיימת לבנות אתר? נפלא! בוודאי הציעו לך שירות אחזקת אתר בתשלום חודשי או שנתי. כאן אסביר מדוע שירות אחזקת אתרים חשוב ומה כדאי שהשירות יכלול.

סיימת לבנות אתר? מזל טוב! מה עכשיו?

הציעו לך שירות אחזקת אתר? על תהליך בניית אתר ועלייתו לאוויר דיברו לא מעט, אבל מה קורה לאחר העלייה לאוויר? האם האתר ממשיך להתקיים ללא כל צורך בטיפול? מה קורה אם נרצה לשנות דבר מה באתר? להוסיף חלק? האם האתר מגובה? נושאים אלו מטופלים במסגרת שירות אחזקת אתר. 

לאחר העלייה לאוויר האתר מתחיל להגיע לגולשים וללקוחות הפוטנציאליים, אם באמצעות שיווק דיגיטלי, פרסום ברחבי הרשת, הפצת קישורים או בצורה אורגנית. אנו יכולים לבדוק ולנטר את הביצועים של האתר דרך גוגל אנליטיקס למשל, להנות ממכירת המוצר ולקבל לידים לשירותים שונים. אבל מבחינה טכנית, חשוב לוודא שהאתר מעודכן, מאובטח, מגובה ושומר על הנראות והפונקציות שלו.

חברות שונות מציעות חבילות מגוונות לשירות אחזקה או אחסון של אתר. ישנם מספר נושאים חשובים שחשוב שיופיעו בחבילה אחזקת האתר, על מנת להמשיך ולהנות מהאתר לאורך זמן.

 

הנה 5 דברים שחשוב שיהיו כלולים:

1. אחזקת אתר - אחסון

הקבצים של האתר צריכים להיות מאוחסנים על שרת. אם נסביר בפשטות – כאשר נקליד את כתובת האתר (URL) תתבצע טעינה של הקבצי האתר ומסד הנתונים הישר מהשרת על מנת להציג את האתר בדפדפן. כמובן שהתהליך מסובך יותר אך לצורך ההסבר, נסתפק בכך. חשוב לשמור את האתר בשרת אמין, יציב, בעל נפח מספיק וקרוב ככל הניתן למקום הגיאוגרפי בו נמצאים הגולשים (בארץ\בחו"ל).

2. גיבוי אתר

במקרה של תקלה (שלא נדע), או נפילה של השרת, שינוי שגרם לנפילת האתר ובכלל, ליתר ביטחון, חשוב שהאתר שלנו יהיה מגובה כל תקופת זמן מסויימת. כך נדע שיש לנו תמיד לאן לחזור והאתר לא ימחק חלילה. 

3. עדכוני גרסאות מערכת ותוספים

ממשק הוורדפרס והתוספים בהם אנו עושים שימוש זקוקים לתחזוקה שוטפת ועדכונים (לפחות על בסיס חודשי) על מנת לשמור על האתר מאובטח וכמובן גם לצורך שמירה על הנראות שלו. אין זה מומלץ לעדכן תוספים באופן אוטומטי, זאת מפני שלפעמים תוספים מתנגשים זה עם זה ויכולים לגרום לתקלות ולנפילת האתר. 

4. אחריות במסגרת אחזקת אתרים

כמו בכל מוצר, גם באתר יכולות להיווצר תקלות ויזואליות או מערכתיות. חשוב שתהיה לנו כתובת לתיקון התקלות הללו באופן שוטף ובזמן אמת על מנת לשמור על פעילות תקינה של האתר. ושמירה על תצוגה תקינה ונראות.

האחריות על האתר נמשכת כל עוד לא נעשו שינויים ברמת אדמין באתר.

5. שינויים ועדכונים

כתובת העסק השתנתה? יש צורך בעדכון טקסט או תמונה? רוצה לקדם מבצע חדש או פופאפ לגבי חגים? יש עם מי לדבר! במידה ולא תרצו לעשות זאת לבד, חשוב שיהיה ניתן לבצע שינויים ועדכונים באתר ולהתאימו לשינויים והעדכונים של העסק שלך.

רוצה לשמוע על החבילות שלנו?

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »

רוצה לדבר על העסק שלך?

או למלא טופס:

לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?