בניית אתר תדמית – איך עושים את זה נכון?

מהו אתר תדמית? אילו דברים חשובים חייבים להיות בו? ובקיצור, איך מה חשוב לדעת לפני בניית אתר תדמית מקצועי שיציג את העסק שלך ללקוחות פוטנציאליים בצורה הכי נכונה!

חשבת על בניית תדמית? בעולם הוירטואלי, אתר תדמית יכול לדמות חלון ראווה ברחוב ראשי. הוא מציג את שם העסק בדיוק כמו בשלט הכניסה, פורש בפני הלקוחות הפוטנציאליים את המוצרים או השירותים אותם הוא מספק. מספר לנו על שעות הפתיחה, דרכי ההתקשרות ועוד. 

אתר התדמית מאפשר לבעל העסק לספק מידע, להרשים, לעניין, לסקרן ולתת ללקוחות דרך נוחה ויעילה ליצור קשר עם בעל העסק.

בשונה מאתרי סחר או עמודי נחיתה, באתר התדמית לרוב לא מתאפשרת רכישת המוצר או השירות באופן ישיר. האתר יכיל מספר מצומצם של עמודים סטטיים, ידבר בשפה עיצובית המעבירה ללקוח את המסר המתאים, ויספק חוויה שתעודד את הגולש לרצות לעשות עמכם עסקים. 

אז למרות שבאינטרנט כמו באינטרנט אין חוקים – הנה כמה טיפים חשובים, שמומלץ ליישם בתכנון ובניית אתר תדמית מוצלח.

הכל עניין של גישה

פעמים רבות כאשר אנו מתבקשים להציג את העסק שלנו, אנו משתמשים במילה "אנחנו" או "אני". כלומר, מספרים ללקוחות מי אנחנו ומה אנו מציעים. אתר תדמיתי טוב צריך לדבר מנקודת המבט של הלקוח. עלינו לחשוב ולהבין את הסיבה מדוע הוא הגיע אלינו, מה הוא צריך, מה מחפש ללמוד על העסק וכיצד הפתרונות שאנו מציעים יעזרו לו במילוי הצורך שלו.

אז מה זה אומר בפועל? בשלב תכנון ואיסוף התכנים לקראת בניית אתר תדמית יש לחשוב מה הלקוח רוצה לקבל ולא מה אני רוצה להציג: 

עמודים חשובים באתר תדמית

עמוד הבית – חלון הראווה, הרושם הראשוני. יש לזכור כי רבים מן הגולשים לאתר לא ימשיכו תמיד לעמודים הפנימיים האחרים ויסתפקו במעבר מהיר על עמוד הבית ולכן יש להקדיש מחשבה ותכנון נכון של עמוד זה. כדי לסקרן ולהשאיר את הגולש באתר. כדאי לשלב את לוגו האתר, תפריט נוח ונגיש לניווט באתר, שם החברה, אם יש לכם סרטון תדמיתי – זה המקום להכניסו ו"משפט מחץ" מנצח. 

כדאי להציג את השירות או המוצר שלכם כפיתרון לצורך של הלקוח. לדוגמה: "נעלי ההרים המקוריות והנוחות, מהיבואן הרשמי בישראל" זהו מסר שרוב ידבר עליכם ולא ללקוח. לעומת זאת "נעלי ההרים המקוריות שייקחו אתכם לגלות עולמות חדשים בנוחות" כאן המסר פותח את הדמיון של הגולש, מספר לו על החוויה שלו מהמוצר. 
השתמשו בתמונות איכותיות, בעמוד הבית נסו להדגיש בצורה ברורה ונוחה לקריאה את יתרונות המוצר (בולטים או שימוש באייקונים רלוונטיים), ספרו בקצרה על החברה בכמה מילים, הציגו לוגואים של חברות עמן עבדתם, כמה המלצות טובות מלקוחות עבר ולא לשכוח – דרך ליצירת קשר (טלפון בולט ולחיץ למובייל, הפנייה לצ'אט, טופס להשארת פרטים).

חשוב להפנות מעמוד הבית לעמודים הפנימיים בצורה נוחה, לא רק בתפריט הראשי אלא גם בכפתורים מסקרנים ובקישורים מתוך הטקסט.

עמוד שירותים\מוצרים – רכזו בצורה מאורגנת והגיונית את השירותים או המוצרים אותם אתם מציעים. ספרו עליהם בקצרה, הדגימו באמצעות תמונות מקוריות ורלוונטיות (כמה שפחות תמונות קנויות וגנריות) או סרטונים קצרים ומעניינים. ושוב – חשבו על היתרונות והתועלות מהמוצרים ללקוח כאשר אתם מתארים אותם. אם יש צורך פצלו את העמוד לכמה תתי עמודים על מנת לא להעמיס ופרטו על המוצר. מעמודים אלו חשוב מאוד לאפשר לגולש ליצור עמכם קשר בקלות.

עמוד אודות – כאן המקום לספר על עצמכם או על החברה שלכם. שתפו בחוזקות שלכם ובמה אתם הכי טובים. עדיפה הדרך המסקרנת על הבנאלית. ספרו סיפור מעניין מחיי העסק, הציגו בתמונות את העובדים ותהליך יצירת מוצר, שלבו סיפורי לקוח מעוררי השראה. זה לא המקום להצטנע, זוהי הזדמנות מצוינת לספר על הצלחות ולהתגאות בהן. 

שלבו תעודות הוקרה, תעודות סיום קורסים והכשרות שעברתם בהצלחה ורלוונטיים לעסק.

עמוד יצירת קשר – רכזו את כל הדרכים שיהיו נוחות ליצור עמכם קשר בקלות. טופס יצירת קשר, טלפון לחיץ במובייל, כתובת עם מפה וקישור ל Wase, קישורים לעמודים ברשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין). 

עמוד תיק עבודות\פורטפוליו – לעסקים שונים יהיה זה מתבקש להציג גלריה של עבודות, תמונות או פורטפוליו עשירים. הציגו בצורה נוחה ומעניינת את העבודות שלכם, פרויקטים מעניינים אותם ביצעתם. הדגישו והביאו לקדמת הבמה את העבודות בהן אתם גאים במיוחד, ספרו עליהן ועל תהליך היצירה.

שאלות ותשובות – זהו אינו עמוד חובה אך רלוונטי לחלק מן העסקים. חשבו על השאלות שיכולות לעלות ללקוחות הפוטנציאליים וענו עליהם בקצרה. שאלו לקוחות, חשבו מה אתם נשאלים לרוב וספקו תשובות כלליות ושימושיות.

בלוג – מעבר לתרומתו של בלוג לקידום בגוגל, אם יש לכם את כישרון הכתיבה ותרצו להרחיב בנושאים קשורים ורלוונטיים לעסק שלכם, בלוג יהיה חלק נהדר לאתר התדמית. נסו לעדכן אותו בתכנים שהם המומחיות שלכם. כתבו בגובה העיניים ושתפו בידע! זה המקום גם לעשות שימוש בכותבי תוכן מוכשרים, אומני מילים מקצועיים שיכולים לעשות זאת בשבילכם.

עיצוב ומיתוג

נושא חשוב לא פחות הוא הפן הויזואלי של אתר התדמית. אין יותר מדי הזדמנויות ליצור רושם ראשוני. אתר לא מקצועי או מיושן במראהו ישליך מיד על האופן בו הגולש יתפוס את העסק שלך.

במהלך האפיון של האתר נסו להתאים את העיצוב לקהל היעד וללקוחות הפוטנציאליים. אתר לצעצועי ילדים ויעוצב בצורה שונה מאתר למשרד עורכי דין.

בחרו פלטת צבעים שתהיה נעימה לעין ותשתלב נכון. בניית מיתוג נכון ועקבי הוא חשוב במידה שווה לתוכן המוצג באתר. הקפידו על כפתורים בעיצוב דומה ובולט, עקביות חשובה!

עומס ויזואלי של התוכן או אפקטים, עלולים לגרום למשתמש למהר ולצאת מהעמוד. נסו להימנע מ"קשקוש יתר". נוחות וחווית משתמש טובות באתר שלכם הם כרטיס הכניסה שלכם לעולמו של הלקוח.

הדגישו כותרות והפרידו טקסטים עמוסים, הגולשים לא קוראים אלא סורקים את העמוד לרוב. סדרו את העמוד בצורה "אוורירית" ונוחה לקריאה. אל תעשו שימוש בפונט קטן מידי והשאירו "שטחים ריקים" שנותנים לעיניים לנוח. אפשרו לגולש ניווט נוח באתר על ידי הכנסת עוגנים, למעבר לחלקים שונים בתוך העמוד. עשו שימוש ב"בולטים" נקודות נוחות לקריאה מהירה וברורות.

טופס השארת הפרטים צריך להיות בולט והכפתור גדול נוח להקלקה. ספרו לגולש מה יקרה ברגע שילחץ עליו, היו שקופים.

קידום אורגני

במהלך הבנייה חשוב מאוד להתייחס לקידום האורגני של האתר. הדרך בה יקודם למקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. אם תקדימו ותתנו דגש לקידום האורגני תוך כדי הבנייה תחסכו זמן יקר מאוחר יותר בהתאמת האתר לדרישות של גוגל.

כמה טיפים קטנים תוך כדי העבודה:

רכישת דומיין ופלטפורמה מומלצת

הקדישו מחשבה לבחירת הדומיין וקנייה של דומיין קצר, קולע וכמה שיותר רלוונטי לשם העסק. זכרו שלפעמים תרצו לאיית ללקוחות את האתר וכדאי שהדבר יהיה פשוט ונוח.

כיום ישנן פלטפורמות רבות המציעות בנייה מהירה של אתרים. הנפוצות בהן היא WIX הישראלית וורדפרס.

בשוף דיגיטל אנו עושים שימוש וממליצים לבנות אתרי תדמית מבוססי וורדפרס. שמבטיחים גמישות מירבית, אפשרויות עיצוב בלתי נגמרות עד לרמת הפיקסל ויכולות טכניות גבוהות. בנוסף וורדפרס מספקת אלו יציבות, אמינות, מניעת ספאם ושמירה על פרטיות הגולש שלכם.

פלטפורמה טובה ואמינה תהיה שימושית גם במידה ותרצו להרחיב את אתר התדמית למכירת מוצרים מאוחר יותר בחנות או להגדיל אותו ולהוסיף תכנים רבים.

עוד עצות קטנות לבניית אתר תדמיתי

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »
לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?