איך עובד פרסום ברשת החיפוש של גוגל?

פרסום בגוגל אדס

הפרסום בגוגל הוא ללא ספק אחד הכלים הטובים ביותר להגעה ללקוחות חדשים. גוגל מציעה מספר דרכים על גבי הפלטפורמה שלה Google Ads להציג מודעות בפני לקוחות.

המודעות אשר אנו מפרסמים ברשת החיפוש של גוגל הן אלו המופיעות בראש הדף בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל וגם בתחתית העמוד. הן תמיד מסומנות בכיתוב "מודעה" אף שעם השנים הפכו להראות מאוד דומות לתוצאות ה"אורגניות" של החיפוש (התוצאות שאינן פרסומות וגוגל מצא אותן לרלוונטיות ביותר לחיפוש).

בנוסף, במהלך השנים גוגל פרסה והרחיבה את רשת הפרסום שלה בכל רחבי האינטרנט, וכיום מאפשרת למיליוני אתרים להציג פרסומות מטעמה באתרים שלהם. זוהי רשת המדיה של גוגל. את הפרסום ביוטיוב כנראה שאין צורך להציג. את שתי השיטות האחרונות נציג במדריך הבא.

הפרסום בגוגל הוא ללא ספק אחד הכלים הטובים ביותר להגעה ללקוחות חדשים. גוגל מציעה מספר דרכים על גבי הפלטפורמה שלה Google Ads להציג מודעות בפני לקוחות.

המבנה הכללי למודעה בגוגל

חיפוש לדוגמא בגוגל

בראש המודעה תופיע הכתובת אותה נרצה להציג, לחיצה עליה תוביל לעמוד הנחיתה (עמוד ייעודי לפרסום או אתר שנבחר). מיד לאחר מכן יוצג מספר טלפון להתקשרות ישירה, במידה ונרצה להציג אותו כמובן.

בקישור כחול העליון נוכל לראות את הכותרת של המודעה, גם לחיצה עליה תוביל לעמוד הנחיתה שלנו. חשוב כמובן שהכותרת תהיה ברורה, תמציתית ומכוונת את הגולש להקליק על המודעה. מתחת לכותרת נוכל לראות את תיאור המודעה, כאן נוכל לקבל אינפורמציה חשובה לגבי המפרסם ועוד פרטים שישכנעו אותנו ליצור קשר איתו. במידה המודעה תוצג בראש תוצאות החיפוש נוכל לראות גם את ה"תוספים" המכונים Sitelinks. אלו כותרות לחיצות אשר מאפשרות הגעה מהירה לעמודי תוכן מעניינים בתוך האתר או עמוד הנחיתה.

מהי שיטת התשלום?

הפרסום ברשת החיפוש של גוגל היא לפי מודל PPC-Pay Per Click. המפרסם ישלם כאשר הגולש לוחץ על המודעה. עלות הקליק משתנה ותלוי בביקוש וההיצע, בתחום הפרסום ובמפרסמים האחרים. את התקציב נגדיר על בסיס יומי, כלומר מה המקסימום שאנו מוכנים להוציא באותו היום. ייתכן שגוגל תוציא ביום אחד יותר כאשר יתגלה פוטנציאל גדול יותר לתוצאות באותו היום. אך אל דאגה, הסכום יתקזז עם יום אחר.

מתי המודעות שלי יוצגו?

אז איך בעצם נקבעת המודעה שתוצג קודם? או בכלל בתוצאות החיפוש? כמו רוב מערכות הפרסום, השיטה היא מכרז. בעת הגדרת הקמפיין אנו בוחרים בעבור אילו מילות מפתח נרצה שיוצגו המודעות ומהו המחיר הכי גבוה שנרצה לשלם בעבור כל הקלקה פוטנציאלית. כך עושים כל המפרסמים המתחרים שלכם. המערכת של גוגל מחליטה על פי פרמטרים שונים את סדר הצגת המודעות בעבור מילות המפתח אותן הגולש הקליד.

דירוג המודעות וסדר הופעתם מורכב מהסכום המקסימלי שכל מפרסם הציע וגם בציון איכות המודעה "Quality Score". רבים טועים לחשוב שהסכום הוא שקובע, אך כדי להבטיח את התוצאות האיכותיות ביותר לגולש, גוגל שמה משקל גדול על ציון איכות המודעה.

איכות המודעה מורכבת מרלוונטיות מילות החיפוש, איכות עמוד הנחיתה או האתר אליו המודעה מפנה (גם בסלולרי), שיעור ההקלקה הפוטנציאלי ומשתנים נוספים. 

לסיכום – ככל שהמחיר שלכם גבוה יותר והמודעה איכותית ורלוונטית יותר – הסיכוי שלכם להופיע בתוצאות החיפוש ובמקום גבוה יחסית יגדל. 

עלינו לאוויר, עכשיו מה?

העלנו מודעות, הגדרנו מילות מפתח, תקציב והתחלנו לעבוד. יופי! עכשיו הגיע הזמן לאופטימיזציה. כדי שהקמפיין ישיג תוצאות טובות לא דיי בהגדרת הקמפיין בצורה חכמה וטובה. יש לעקוב ולבצע אופטימיזציה. בעזרת המערכת הדיווח של גוגל נוכל לדעת אילו מילות מפתח הובילו להצגת המודעות שלנו, האם הן תואמות לצורך שלנו ושל הגולש. שיפור מתמיד של ציון המודעות בהתאם לפרמטרים השונים של איכות המודעות. העלאת או הורדת הסכום המקסימלי להצגת מילת מפתח ועוד. העבודה לא נגמרת! כדי למצות את הפוטנציאל של הקמפיין ולהגיע לכמה שיותר תוצאות חשוב כל הזמן לבדוק ולשפר!

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »
לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?