איך מחושב ציון מודעת חיפוש בגוגל?

ציון האיכות של מודעות החיפוש בגוגל הינו אומדן המעיד על איכות המודעה, מילות המפתח בהן אתם עושים שימוש להצגתה ודפי הנחיתה שהמודעה מפנה אליהם. מודעות בעלות ציון גבוה יותר ואיכותיות יכולות להוריד את מחירי הפרסום ולשפר את מיקומי המודעות ביחס למתחרים שלכם.

ציון איכות המודעה של גוגל הינו מדד חשוב לאומדן ביצועי הקמפיין וליישום אופטימיזציה לשיפור מיקום הופעת המודעות ביחס למתחרים ולהורדת המחיר אותו תשלמו. הציון המתקבל נע בין 1 (הנמוך ביותר) ל – 10 (הציון המושלם). 

את הציון ניתן לראות בעמודת "ציון איכות" אותה יש להוסיף לדוחות המוצגים בקמפיין לעמוד מילות המפתח. 

תהליך הוספת העמודות לציון האיכות

1. בחרו בחוצץ "מילות מפתח" בתפריט מצד ימין.

2. הקליקו על "עמודות" בצד שמאל בראש הטבלה ובחרו ב"שינוי עמודות".

3. תחת "ציון איכות" סמנו את האפשרויות: ציון איכות, שיעור קליקים צפוי, חווית דף נחיתה, רלוונטיות של מודעות.

4. לחצו על אישור ושמרו.

כעת יוצגו הציונים לצד מילות החיפוש אותן הגדרתם כטריגר להופעת המודעות.

מה כל מדד מספר לנו?

ציון האיכות הוא בעצם שקלול של המדדים השונים: שיעור קליקים צפוי, חווית דף הנחיתה ורלוונטיות המודעות. לכל אחד משלושתם יש חשיבות בפני עצמו להעלאת הציון הכללי "ציון איכות". המשמעות של ציון איכות גבוה הוא שאתם משלמים פחות ושהמודעה שלכם תמוקם טוב יותר ביחס למודעות המתחרים שלכם.

שיעור קליקים צפוי

על בסיס שיעורי ההקלקות על המודעות שהצגנו בעבר, גוגל מעריכה עבורנו את הסיכוי שהגולשים ילחצו על המודעה שלנו ברגע שתוצג. 

חווית דף הנחיתה

גוגל סורקת ובודקת את עמוד הנחיתה אליו המודעה שלנו מפנה ומעריכה עד כמה הוא רלוונטי ושימושי לגולש שהגיע אליו. ציון זה מורכב ממידת ההתאמה בין הביטוי המחופש בגוגל לעמוד הנחיתה וכן קלות הניווט בדף.

רלוונטיות המודעות

עד כמה ביטוי המפתח מתאים למסר המוצג במודעות שלנו. יתכן שהמודעה שחיברנו כללית או ספציפית מידי ביחס לביטוי אותו חיפש המשתמש. או במקרים אחרים ביטוי המפתח אינו רלוונטית למוצר או השירות אותו אנו מפרסמים.

אם כך - איך משפרים את ציון האיכות של המודעה?

כחלק מעבודת האופטימיזציה המתמדת על קמפיין החיפוש בגוגל, נשאף לשפר את המדדים השונים על מנת להשפיע לחיוב על ציון האיכות. הנה כמה טיפים חשובים ומעשיים לשיפור ציון האיכות של המודעה:

שיפור חווית דף הנחיתה

למדו כאן עוד על בנייה נכונה של עמוד נחיתה מוצלח.

בדקו בכלי הזה האם העמוד מותאם למשתמשי המובייל.

שיפור רלוונטיות המודעות

לסיכום...

תהליך הוספת העמודות לציון האיכות

ציון גבוה של איכות מודעת חיפוש הינו מרכיב הכרחי בהצלחת הקמפיין. יש לבדוק ולשפר את ציוני המודעות על בסיס קבוע. במידה ומילים מסוימות אינן מניבות תוצאות טובות והציון שלהן לא משתפר, יש לשקול לסנן אותן למקד את הביטויים בצורה טובה יותר תוך שיפור המודעות. ציוני איכות גבוהים יורידו עלויות בקמפיין הפרסום ויתרמו להופעות רבות יותר של המודעות ושיפור במיקום ההופעה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.

עוד בבלוג של שוף

10 דברים שחייבים להימצא בכל דף נחיתה

דף נחיתה או עמוד נחיתה (Landing Page) הוא כלי חשוב במיתוג ובשיווק המקוון של עסקים. למרות שקיימים בשוק אינסוף סוגים וצורות של דפי נחיתה, ישנם מרכיבים מסוימים שחייבים להיות כלולים בדף נחיתה ממיר ומוצלח. ריכזתי כאן 10 דברים שכדאי שתוודאו שקיימים אצלך:

קראו עוד »

ההבדל בין עמוד נחיתה לאתר

אתר אינטרנט הוא אוסף של עמודים שבהם משתמשים יכולים לקבל מידע ולבצע פעולות כגון רכישת מוצרים, קבלת שירותים, וכו'. עמוד נחיתה הוא עמוד ייחודי הנועד להפנות את המשתמש לביצוע פעולה מסוימת כמו רכישה או מילוי טופס. למדו עוד במאמר הבא.

קראו עוד »
לשיחה לחצו כאן
1
רוצה לדבר?
Shoof Digital
היי!
שנדבר בוואטסאפ?